[Compositeur] Bruno Nicolai
+2
Rex Lee
Sancho Perez
6 participants
Page 1 sur 1
[Compositeur] Bruno Nicolai
Bruno Nicolai (1926-1991) est né et décédé à Rome.
Pour rappel, il a dirigé de nombreuses compositions de Morricone et les 2 hommes ont également composés certains thèmes ensemble (Le Mercenaire par exemple).
En tant que compositeur, on lui doit d'un point de vue Westernien:
100 000 dollars pour Ringo
Django tire le premier
El Cisco
Furie au Missouri
Gentleman Killer
Le Mercenaire
Saludo Hombre
L'Ouest en feu
Arizona se déchaîne
Bonnes funérailles, amis, Sartana paiera
Adios Sabata
Un homme nommé Apocalypse Joe
Ma dernière balle sera pour toi
Gringo, les aigles creusent ta tombe
Quand les colts fument, on l'appelle Cimetière
Une traînée de poudre, les pistoleros arrivent
Tu seras la proie des vautours
On l'appelle Spirito Santo
Trinita, tire et dit... amen
Je signe avec du plomb... Garringo
Mon cheval, mon pistolet, ta veuve
Ci risiamo, vero Provvidenza
Die blutigen geier von Alaska
Lo chiamavano Tressette... giocava sempre col morto
Mon nom est Shanghaï Joe
Sancho Perez- Sergio Sollima
Re: [Compositeur] Bruno Nicolai
Encore une très bonne B.O. de Nicolai!
Hors western
Vu tout récemment "Justine de Sade" de Jésus Franco avec Klaus Kinski dans le rôle du Divin Marquis et Jack Palance en moine libertin, je suis tombé sur le c.. à l'écoute de la bo; je sais pas si le cd existe.
Vu tout récemment "Justine de Sade" de Jésus Franco avec Klaus Kinski dans le rôle du Divin Marquis et Jack Palance en moine libertin, je suis tombé sur le c.. à l'écoute de la bo; je sais pas si le cd existe.
cyberpunk- Sergio Leone
Effectivement. Excellente BO et très bon film de Franco. Une adaptation très fidèle du divin marquis
cyberpunk a écrit:Hors western
Oui, il existe. On dirait du Vivadi.
Voir ici : https://www.google.com/search?q=cd+justine+bruno+nicolai&oq=cd+justine+bruno+nicolai&aqs=chrome..69i57j33i160i395l2.12575j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Sitting Bull- Sergio Leone
Le superbe thème du giallo "La dame rouge tua 7 fois"
cyberpunk- Sergio Leone
RIP Bruno Nicolai (1926 0 1991)
https://www.kronosrecords.com/Nicolai.html
KRONOS Records
Bruno Nicolai was born in Rome in 1926. He was a film music composer, orchestra conductor and musical editor most active in the 1960s through the 1980s.
While studying piano and composition at the Santa Cecilia Conservatory in Rome, he befriended Ennio Morricone and formed a long working relationship, with Nicolai eventually conducting for and co-scoring films with Morricone. With many film music fans he is mainly known for this collaboration with Morricone, for whom he often conducted scores, among which, the most famous one "THE GOOD, THE BAD, THE UGLY".
His own extremely prolific and vastly diverse output is very sadly underappreciated. Nicolai also scored a number of giallo exploitation films and wrote a large number of scores for Spanish director Jess Franco.
Nicolai was definitely ahead of his time, venturing into diverse sound territories ranging from prog rock to experimental music with both acoustic and synthesized sounds. A true master of his trade and without any doubt a true musical genius.
He died in Rome in 1991 aged only 65, leaving a massive musical legacy.
KRONOS Records
Bruno Nicolai was born in Rome in 1926. He was a film music composer, orchestra conductor and musical editor most active in the 1960s through the 1980s.
While studying piano and composition at the Santa Cecilia Conservatory in Rome, he befriended Ennio Morricone and formed a long working relationship, with Nicolai eventually conducting for and co-scoring films with Morricone. With many film music fans he is mainly known for this collaboration with Morricone, for whom he often conducted scores, among which, the most famous one "THE GOOD, THE BAD, THE UGLY".
His own extremely prolific and vastly diverse output is very sadly underappreciated. Nicolai also scored a number of giallo exploitation films and wrote a large number of scores for Spanish director Jess Franco.
Nicolai was definitely ahead of his time, venturing into diverse sound territories ranging from prog rock to experimental music with both acoustic and synthesized sounds. A true master of his trade and without any doubt a true musical genius.
He died in Rome in 1991 aged only 65, leaving a massive musical legacy.
Tom Betts- Enzo G. Castellari